fbpx

Projek Kingmaker perkukuh imej Allianz Life

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
Share on linkedin

PETALING JAYA – Allianz Life Insurance Malaysia Berhad (Allianz Life) telah menetapkan piawaian baharu dalam industri insurans hayat dengan projek Kingmaker baharunya, yang direka untuk meningkatkan syarikat itu menjadi penanggung insurans terbaik dalam kelas di Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif Allianz Life, Charles Ong berkata, projek Kingmaker adalah nadi strategi Allianz Life untuk mengambil langkah seterusnya dalam memupuk generasi baharu ejen profesional, dengan sasaran untuk menggandakan prestasi perniagaan keseluruhan dalam tempoh lima tahun akan datang.

Menurut beliau, ejen-ejen ini bukan sahaja dapat memberikan pengalaman pelanggan yang tiada tandingan tetapi juga memainkan peranan penting dalam menjamin masa depan rakyat Malaysia.

Allianz Life menyediakan Allianz Life Changer dengan latihan dan sokongan di peringkat atasan, memperkasakan mereka untuk cemerlang dalam peranan mereka. Ini termasuk latihan khusus seperti Pinnacle Excellence Programme dengan INSEAD, Allianz Masterclass dengan Sandro Forte dan Kinder Brothers International Professional Patterns of Leadership, antara lain.

“Projek Kingmaker juga menekankan pelaburan besar dalam alat dan sistem digital. Penambahbaikan seperti Allianz 360 untuk ejen dan MyAllianz untuk pelanggan direka untuk memudahkan interaksi yang lebih tepat pada masanya, bermakna dan menarik, akhirnya meningkatkan kepuasan pelanggan,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini baru-baru ini.

Di samping itu, Allianz Life memberi tumpuan kepada membangunkan produk mampan yang memenuhi pelbagai peringkat kehidupan.

Tawaran seperti Allianz EverLink Plus dan Allianz EverLink Signature menyediakan perlindungan perlindungan yang tinggi untuk memenuhi keperluan yang berbeza termasuklah perancangan harta pusaka.

Mengukuhkan lagi komitmennya, Allianz Life telah bekerjasama dengan Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad di bawah kempen One Allianz, yang menawarkan pelanggan One Allianz dengan manfaat eksklusif untuk pembelian produk yang layak.

Allianz Life juga menyediakan individu dengan pilihan yang lebih selamat dan menarik untuk memasuki industri insurans hayat, dengan inisiatif seperti Allianz C.E.O. Programme. Ia adalah program 24 bulan yang direka khas untuk mempercepatkan pertumbuhan dan laluan kepada kejayaan sebagai Allianz Life Changer terbaik dalam kelasnya, dengan sokongan kewangan bulanan sehingga RM12,000.

“Apabila anda menyertai Allianz Life Changer, anda bukan sahaja memulakan sebuah pekerjaan tetapi anda memulakan kerjaya yang memperkasakan anda untuk menyampaikan perkhidmatan yang diperibadikan dan memberi kesan kepada setiap pelanggan,” ujarnya.

Tambah beliau, untuk menjadi seorang Allianz Life Changer, ia  bermakna menyertai komuniti profesional yang bersemangat dan menjadi sebahagian daripada rangkaian global yang menghargai inovasi, integriti dan kepentingan keselamatan kewangan.

Bilangan ejen baharu meningkat daripada 1,417 pada 31 Disember 2022 kepada 2,152 menjelang akhir tahun lepas, menjadikan jumlah keseluruhan bilangan ejen kepada 5,971.

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

TERKINI