fbpx

KPDNHEP wujudkan saluran aduan khusus p-hailing

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
Share on linkedin
Rosol (kiri) beramah mesra dengan seorang penggun pada program Jualan Koperasi Prihatin Rakyat Negeri Terengganu di Felda Bukit Banding, Hulu Terengganu hari ini.

HULU TERENGGANU – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) mewujudkan saluran aduan khusus untuk perkhidmatan Penghantaran Makanan dan Bungkusan Bermotosikal (p-hailing).

Timbalan Menterinya, Datuk Rosol Wahid berkata, penyediaan plaform aduan itu bertujuan membantu peniaga dan pengguna menyalurkan sebarang isu berbangkit berkaitan perkhidmatan tersebut.

Beliau berkata, ia memudahkan KPDNHEP mengenal pasti isu-isu berbangkit sebelum sebarang langkah atau tindakan selanjutnya diambil.

“Sepanjang tahun lalu, kita menerima sebanyak 1,933 aduan berhubung p-hailing manakala sejak awal tahun ini pula sebanyak 989 aduan diterima berkaitan p-hailing.

“Sebelum ini, aduan berkaitan dibuat melalui saluran sedia ada. Oleh itu, saluran aduan khusus untuk perkhidmatan p- hiling ini dibuat agar lebih berfokus,” katanya selepas merasmikan program Jualan Koperasi Prihatin Rakyat Negeri Terengganu di Felda Bukit Bading di sini hari ini.

Rosol memberitahu, peniaga, pengguna atau mana-mana pihak berkaitan kini boleh menyalurkan sebarang aduan berkaitan perkhidmatan p-hailing menerusi [email protected].

Tambah beliau, KPDNHEP turut merangka penambahbaikan industri p- hiling seperti cadangan pengenalan sistem caj komisen berperingkat dan fleksibel, pemantapan komunikasi dan latihan serta
penambahbaikan dokumen perjanjian dan kaedah pengambilan pakej promosi,” katanya. – K! ONLINE.

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

TERKINI