PETALING JAYA – Peruncit perkakasan rumah, MR. D.I.Y. menambah produk penjagaan diri dan kesihatan dalam rangkaian penawaran produknya untuk kemudahan pelanggan.
Tawaran baharu itu menampilkan 69 produk daripada pelbagai jenama yang dipercayai termasuk vitamin dan makanan tambahan, produk sanitari, penjagaan kebersihan diri, rawatan penjagaan oral, ubat-ubatan over-the-counter, produk perancang keluarga serta barangan keperluan berkaitan Covid-19.
Ia boleh didapati di lebih 350 cawangan MR. D.I.Y. di seluruh negara bermula 1 Jun lalu sebelum diperluaskan ke semua cawangan MR. D.I.Y. dalam tempoh terdekat.
Sempena pelancaran baharu ini, diskaun pengenalan sebanyak 15 peratus diberikan untuk kira-kira 35 produk dalam rangkaian tersebut.
Naib Presiden Pemasaran MR. D.I.Y. Group, Andy Chin berkata, matlamat pihaknya adalah untuk menjadi pusat sehenti bagi barangan keperluan harian rakyat Malaysia.
“Produk penjagaan diri dan kesihatan seperti mandian badan, syampu, vitamin serta alat sanitasi merupakan keperluan seisi keluarga, jadi amat sesuai untuk kami memperkenalkannya sebagai satu kategori segmen baharu.
“Kami ingin membantu pelanggan mendapatkan lebih nilai bagi wang mereka dan penawaran rangkaian baharu ini mampu mewujudkan banyak perbezaan dalam perbelanjaan bulanan mereka,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.
Andy menambah, rangkaian produk yang diperkenalkan itu merangkumi segmen barangan untuk bayi, kanak-kanak dan orang dewasa.